مترجم آزاد

تحلیلی_اجتماعی

مترجم آزاد

تحلیلی_اجتماعی

پلیس‌آمریکابرای‌سرکوب‌به انگلیس‌می‌رود


کیهان نوشت:

دولت انگلیس از پلیس آمریکا برای مهار و سرکوب جنبش و آشوب اجتماعی اخیر در لندن و دیگر شهرهای این کشور کمک خواست.

به گزارش دویچه وله، «نخست وزیر محافظه کار انگلیس که به خاطر ناآرامی ها به شدت زیر فشار قرار دارد، قول داد زمینه های واقعی این ناآرامی ها را مورد بررسی قرار دهد. وی گفت که دولت بریتانیا برای بررسی این مسائل از آمریکا کمک خواهد گرفت. شهرهایی مثل بوستون مشکلات مشابهی دارند و بیل براتون رئیس پلیس پیشین لس آنجلس و نیویورک می تواند کمک کند.»

این گزارش حاکی است سیاست سختگیرانه دولت محافظه کار بریتانیا، مورد پشتیبانی اپوزیسیون نیز قرار گرفته است. ادمیلیباند رئیس حزب کارگر در نشست ویژه پارلمان گفت؛ «ما همه در کنار هم ایستاده ایم. این برخوردها همه ما را دستخوش حیرت کرده است. جایی برای بخشش نیست و ما آن را تحمل نمی کنیم.»

نخست وزیر انگلیس تهدید کرده است: برای بازگرداندن آرامش به شهرهای آشوب زده ممکن است ارتش را وارد خیابانها کند.

نخست وزیر انگلیس همچنین از احتمال بستن شبکه های اجتماعی نظیر توییتر و فیس بوک و ایجاد محدودیت در فضای اینترنت خبر داد.

دیوید کامرون گفت: هرکسی که اقدامات وحشتناک اخیر را نگاه کند از اینکه چگونه آنها از طریق شبکه های اجتماعی خود را سازماندهی می کنند؛ متعجب خواهد شد.

وی افزود: دولت با سرویس های امنیتی؛ پلیس و شرکت های اینترنتی و مرتبط با شبکه های اجتماعی در حال همکاری و رایزنی است تا موضوع بستن این شبکه ها را بررسی کند.

در حالی که بیش از 16 هزار پلیس برای برقراری حالتی از حکومت نظامی و جلوگیری از احیای آشوب های هفته گذشته بسیج شده اند، مرخصی تمام نیروهای پلیس نیز لغو شده است.

این اتفاقات که عمق و ریشه داری اغتشاشات اخیر را در شهرهای مختلف می رساند مانع از توجیه تراشی شبکه BBC نشد. این شبکه می گوید « یکی از دلایل بالا بودن تعداد شرکت کنندگان در ناآرامی ها، تعطیلات تابستانی و طولانی بودن روز است! بی بی سی مجددا همین شرکت کننده با تعداد بالا در ناآرامی ها را دزد و غارتگر توصیف کرد. به عبارت دیگر بی بی سی معتقد است مردم انگلیس برای تعطیلات خود، امکانات گذران اوقات فراغت پیدا نکرده اند و احتمالا به خاطر سر رفتن حوصله شان در روزهای طولانی تابستان، یک جنبش بزرگ اجتماعی را که حتی به صحنه آمدن ارتش و خدمت نظامی را نیز باعث شده، تدارک کرده اند!

بی بی سی می افزاید: وقتی مردم می بینند که کسی جلوی کارهای خلاف دیگران را نمی گیرد آنها هم انگیزه پیدا می کنند دست به غارت بزنند.

گفته می شود در جریان ناآرامی های اخیر دست کم 320 میلیون دلار خسارت به اقتصاد انگلیس وارد شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد