مترجم آزاد

تحلیلی_اجتماعی

مترجم آزاد

تحلیلی_اجتماعی

قدر دانی از شورای حل اختلاف وسانسور در رسانه های بیگانه

سخنان اخیر احمدی نژاد با بی توجهی بی بی سی، صدای آمریکا، دویچه وله، العربیه، رادیو فردا، رادیو زمانه، جرس، کلمه، خودنویس، بالاترین و ... همراه شد.

http://president.ir/fa/?ArtID=29210
رییس جمهور از تشکیل هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا به دستور مقام معظم رهبری تقدیر و از همکاری همه جانبه دولت با این هیات خبر داد.
دکتر محمود احمدی‌نژاد قبل از ظهر روز (چهارشنبه)در نشست مشترک هیات دولت و مسئولان اجرایی کشور با تاکید بر اهتمام ویژه دولت بر رعایت قوانین و قواعد کشور با قدردانی از ابتکار عمل مقام معظم رهبری در تشکیل هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا ، اظهار داشت: دولت صمیمانه و با همه وجود با این هیات همکاری کرده و هر تصمیمی را که از سوی هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا اتخاذ شود، اجرا خواهد کرد .

به گزارش جام نیوز، اظهارات رئیس جمهور در نشست مشترک هیئت دولت و مسئولان اجرایی کشور درمورد «هیئت عالی حل اختلاف» به مذاق رسانه های غربی و اپوزیسیون خوش نیامده و با سکوت کم سابقه ای در این رسانه ها همراه بوده است.
احمدی نژاد، در این نشست با قدردانی از ابتکار عمل مقام معظم رهبری در تشکیل هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا گفت: «دولت صمیمانه و با همه وجود با این هیئت همکاری کرده و هر تصمیمی را که از سوی هیئت عالی اختلاف و تنظیم روابط قوا اتخاذ شود را اجرا خواهد کرد».
سایت بی بی سی فارسی که هنوز در صفحه نخست آن عناوینی با هدف سیاه نمایی علیه انتصاب هیئت عالی حل اختلاف به چشم می خورد، این خبر را به صورت ناقص بازتاب داده و سریعا هم از صفحه اول خود حذف کرده است. در خبر مختصر بی بی سی از این نشست، اظهارات احمدی نژاد در حمایت از انتصاب هیئت عالی حل اختلاف سانسور شده است.
سایت صدای آمریکا هم درحالی هنوز عناوینی چون «احمدی نژاد یک فرمانده سپاه را به عنوان وزیر نفت پیشنهاد کرد» و «احمدی نژاد: تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها «عالمانه» نیست» را در صفحه نخست خود دارد که هیچ خبری از واکنش احمدی نژاد به انتصاب هیئت عالی حل اختلاف در آن نیست.
بررسی های جام نیوز نشان می دهد که وضعیت درمورد سایتهای العربیه، رادیو فردا، رادیو زمانه، جرس، کلمه، خونویس، بالاترین و ... نیز دقیقا به همین منوال بوده است.
نکته جالب دیگر نحوه خبررسانی دویچه وله از این اجلاس است. سایت دویچه وله با انتخاب تیتر جعلی «احمدی‌نژاد: منتقدان دولت بی‌اطلاع و عوام فریب‌اند»[!] به وارونه نمایی مواضع رئیس جمهور در این نشست پرداخته و سخنان احمدی نژاد در مورد هیئت عالی حل اختلاف را هم سانسور کرده است!
110
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد