مترجم آزاد

تحلیلی_اجتماعی

مترجم آزاد

تحلیلی_اجتماعی

آمدن مدرنیته وخوش آمد گویی اش به زن واکنون..

غرب و اسلام  ونظرشان نسبت به دختر، صحبتی از استاد رحیم پورازغدی ومطالب غیر

قرن 17و18 گسترش نظام سرمایه داری، چون ویژگی های انقلاب صنعتی، بازارهای مصرف گرایی از غرب، انباشت سرمایه، جنگ های اروپا برای توسعه خود وغارت منابع قاره ها و تمرکز ثروت جهان در اروپا موجب به نام مدرنیته شد.

چون همه چیز سرمایه وپول وکار اقتصادی شد، به طور طبیعی زنان امکان تولید کارنسبت به مردان نداشتند، از مردان عقب ماندند (در حالی که در اسلام صحبت از کار اقتصادی برای خانم ها نیست وپدر وشوهر مکلفند که نیازاقتصادی آنها را با احترام برطرف نمایند) جراحی از زنان گرفتند، به خاطر ارزش اصلی شدن اقتصاد، اهمیت انسانی خویش را از دست دادند.

جان لاک پدر جامعه مدنی ولیبرالیسم رساله ای در مورد آموزش کار به کودکان 3ساله و زنان می نویسد تا کارخانه های نساجی سرمایه داران انگلیس پررونق تر شود و به شاه تقدیم می کند. در قرن17 زنان اشراف در سالن های ادبی اروپا نوعی اعتراضهای اشرافی  به سود زنان ثروتمند نه زنان فقیر ودر سطح جامعه به راه می اندازند. در انگلیس مهد تئوریک لیبرالیسم و انقلاب صنعتی در قانون زن جنس دوم شناخته می شود وطوری شد برخی از زنان به مستعمراتی که هنوز آزادی، بیشتر بود، مهاجرت کردند. زنان فرقه های مسیحی موسساتی برای مقاومت ایجاد کردند وآنهایی که از سردمداران حرف شنویی نداشتند، اعدام شدند، اعدام شدند به خاطر مطالبه ی این که آنها حق مالکیت اقتصادی نیز داشته باشند. در چه قرنی؟ قرنی که به قول خودشان، قرن روشنفکری است (در دوره ای که اندک افرادی در داخل سق میزنند).

در دوره مدرن تنها شغل راحتی که برای زنان باقی ماند تا از عنوان شهروندی خود دفاع کنند، در فاحشه خانه ها و ارتش انگلیس بود، که عده ای از مردان برای رفتن به منطقه ای همراهشان چندین زن نیز میبردند (نمونه های بارزش در گرفتن متجاوزان اخیر در وطن مان) ویا سراغ تکدی وسرقت وکارهای پست.

در قرن 19 زنان از حقوق عادی عاری شدند، [ با عرض معذرت]، دست کم 180،000 زن فاحشه رسمی فقط در لندن، پاریس و یکی دو شهر دیگر آمارگیری رسمی شدند که باید به دولت مالیات فحشا می پرداختند (که به آن الگوی زن پیشرفت والگوی زن مترقی می گویند). در غرب به 2گروه ظلم شد، کارگران و زنان و ازهمه بیشتر به زنان کارگر.

آرمان گرایان آخرین تقاضایی که برای زنان داشتند وزنان کارگر امید وآرزویشان این بود (قرن19)، زنان رخت شوی ساعات کارشان از18 ساعت به 15 ساعت در شبانه روز برسد. در حالی که اسلام عزیز هیچگاه زنان را سفارش به کار اقتصادی نمی کند وباید از طریق پدر ویا شوهرش احتیاجاتشان برطرف گردد. مضمون حدیثی از پیامبر(ص) که می فرمایند اگر شوهری به همسرش منت بگذارد، در آخرت منتظر عقوبت باشد ودر دنیا قابل دادگاهی شدن است.

کنگره بررسی نظام بردگی در لندن تشکیل می گردد وحتی یک کرسی به نمایندگان زن نمی دهد. با وجود اینکه در ایران شیعه حرمی برای خانمی ساخته می شود که هزاران زائر دارند. چون که در فرهنگ ما تقوا مهم است (ان اکرمکم عند الله اتقاکم ...) وهر کسی که تقوای الهی داشته باشد دارای قدر ومنزلت است وبر همین اساس نظام ولایت فقیه پایه ریزی شده نه از حالا بلکه از زمانی که خداوند نماینده ی خود را فرستادند، نماینده ای که از نظر تقوا وتوان اجرایی وعارف به حلال وحرام زمان از بقیه خلق ممتاز باشدو، نه کسی که در امور اصلی اش شهوت پول، شهوت جنسی و.. قرار دارد، مسوول گردد.

معاویه علیه اللعنه نامه ای به امام حسین(ع) میزند ومیگوید که اصل و نسبت را رعایت نکردی وشنیدم با کنیزی ازدواج کردی، زنان قریش همسطح تو بودند.

مضمون قسمتی از نامه امام حسین(ع)، در این مورد میفرمایند توی نادان در عصر جاهلیت هستی وهنوز اسلام در قلبت وارد نشده، نمی دانی این نقص ورذالت نیست، رذالت آن است که گناه وعیوب جاهلیت هنوز با شماست.

 

همچنین یزید علیه اللعنه به امام سجاد(ع) می نویسد شنیدم مادرت را با یک برده تزویج کردی وخودت با یک کنیز ازدواج کردی.

مضمون سخن امام سجاد(ع)، می فرمایند درست شنیده ای،در برابر ما ملاک ایمان وانسانیت است.

برخی از افراد داخل میگویند چرا رئیس جمهور موجب منزوی شدن ایران شده وبه آفریقا سفر می کند، سوال، بین چه کشورهایی ایران منزوی شده؟، کشورهایی که با کشتار انسانها وقدرت گرفتن صهیونیست خونخوار موافقند، اگر اینطور است، انشاالله منزوی تر شود. مضمون آیات 139 و144 و145 سوره مبارکه نسا؛ آن گروهکه کافران را دوست گرفته اند، نه مومنان را، آیا نزد کافران به دنبال عزتند(خطا می روند)،پس حقیقتا که عزت همه،نزد خداست؛ ای اهل ایمان مبادا کافران را به دوستی گرفته و مومنان را رها کنید، آیا می خواهید برای خدا؛ بر ضررتان حجتی آشکار قرار دهید؛ بدرستیکه منافقان را در جهنم پست ترین درجه است وبرای آنان هرگز یاوری نخواهی یافت. _همه عقلشان می کشد که انسان کافر به از کافر ستمگر است_ما سعیمان، در عمل  به ملاکهای انسانی است که خداوند عزیز دراسلام تعریف کرده اند ونه ملاک ثروتمندان شهوت پرست. 

واکنون که زن در غرب سیاسی شده ودر امور تصمیم گیری قرار گرفته، برای شناخت دموکراسی وشناخت جایگاه زن، خبری در اینترنت چند مدت قبل زده بود که خانم تانتادروکس از حزبN.E.E در بلژیک _در کشوری که باید در انتخابات شرکت کرد (دموکراسی زوری)_ نامزد اتنخابات مجلس شده (البته از این نمونه ها زیاد است)، وعده انتخاباتی برای جمع آرا، این چنین است که با اولین 40،000  نفری که به او رای دهند ودر سایت اینترنتی حزب ثبت نام کند، نوعی خاص ازsex را با آنها داشته باشد وبعد این فرد در همین قرن21، در اروپای مدرن و دموکراسی لیبرال، فمنیسم؛ کرامت زن، عکس عریان خودش را در خیابانهای بلژیک به صورت برهنه کامل در جهت تبلیغات انتخاباتی با اینگونه وعده به نمایش می گذارد، بعد به ما می گویند که از این اشخاص متمدن! الگو بگیریم واین زن به احتمال زیاد رای آورد.

نمونه قبلی اش در ایتالیا ست که زن رقاصه وخواننده مشهور ایتالیا و اروپا برای تبلیغات وکسب آرا در رم، میگوید از فلان خیابان با ماشین تا فلان خیابان شروع به حرکت می کنم و در همین حین شروع به کندن لباسهایم میکنم، این زن رای اول را در ورود به مجلس می آورد، این است زن سیاسی، زن مترقی، زن حاضر در صحنه ی غرب متمدن ! . امثال این زنها بعد می گویند من ماشین جوجه کشی نیستم، من کهنه شور بچه نیستم (تحقیر مادری وکار در خانه).

سنت اسلام سنت تعادل بوده در اسلام وفرهنگ ما بهشت زیر پای مادران است، به خاطر عشق ومحبتی که خداوند در مادران نسبت به فرزندانشان قرار داده اند،حاضرند که به کودکان خود خدمت کنند. امروز روز تولد حضرت معصومه(س) است وبه همین خاطر روز دختر است، برای مثال میتوان روایاتی از جمله سخنان زیبای امام رضا(ع) در مورد این بانوی بزرگوار پیدا کرد، از جمله فرموده اند که کسی که خواهرم را زیارت کند مثل این است مرا زیارت کرده با اینکه زیارت ولی نعمتمان اجرش از زیارت سیداشهدا(ع) بیشتر است.

اگر خانواده خراب شود،فرزندان ودر آخر جامعه خراب می شود. خانم ها کار بزرگی را در جامعه به عهده دارند،زیرا که موجب رشد وتربیت فرزندان میشوند و نیروی جامعه را می پرورانند واین همه رشد وپیشرفت مرهون همین موضوع است. در عصر جاهلت دختران را به خاطر دختر بودن، زنده به گور می کردند ودر غرب به طور پیچیده تر همین کار را میکنند. مادران از سیاستمداران موثرترند، ودرست گفتند که برای تغییر در هر جامعه ای باید از زنان آن جامعه آغاز کنید، به ما میگویند شما عقب مانده اید وحجاب موجب سرافکندگی است، در حالی که می توان گفت ایران بیشترین جراحان کلیه زن را داراست، چطور عقب مانده؟!. آیا پوشش عقل را از انسان میگیرد؟! آیا پوشش تمرکز هر بنی بشر را بر هم میزند؟!  بلکه پوشش چه زن وچه مرد، عقل را برمیگرداند وراحتتر تصمیم گیری میکند و از شهوتی که مزاحم انجام کار فکری وخدماتی و.. هست، جلوگیری می نماید.

 

 

 در انگلیس بیشترین اقبال بین زنان تحصیل کرده است و روزنامه ای نظرسنجی کرده بود که چرا شما مسلمان میشوید وچه چیزی در اسلام دیده اید؟ گفته بودند بیشترین امتیاز برای ما دو چیز است 1- نفقه ای که اسلام می گوید؛ زن را مجبور به کار اقتصادی نمیشود کرد، زن باید تامین اقتصادی بشود، از طرف پدر وشوهرش با کمال احترام، و زن را نمی شود استثمار کرد وشوهر نمی تواند بگوید که خودت برو خوراک وپوشاکت را تامین کن واز این حکم مترقی تر جایی یافت نمی شود و 2- مساله حجاب؛ چون هویت من، انسانیت من حفظ می شود و وقتی برهنه وآرایش کرده بیرون می آیم می بینم که نگاهها، نگاههای جنسی ومشتری گونه است، نه انسانی. کرامت من در حجاب است، من ابزار ارضای جنسی، در هر جای جامعه، برای هرکس نیستم.

کجا قوانین اسلام موجب ارتجاع وعقب گردی است، کلمه قرآن که از قرا یعنی خواندن گرفته شده  ومردم را به فکر دعوت میکند؛ سردمداران صهیونست اروپا وامریکا خوب فهمیدند که برای جلوگیری از پیشرفت مسلمانان کجا را نشانه بگیرند وچه تبلیغاتی بکنند، حجاب موجب مصونیت است نه محدودیت، حجاب برای این است که جنسیت در حریم عمومی جلوه گر نباشد، بلکه انسان وانسانیت در جامعه در حریم عمومی نظاره گر وبارز باشد، تا امور جامعه به چیز دیگری معطوف نشود.

خود شما قضاوت کنید، فرض کنید در کشوری همه پوشیده وحجاب کاملا رعایت می شود ودر کشور دیگری در محیط بیرون فضای تحریک جنسی و آزادی جنسی است در مقایسه این دو کشور(اشاره به کشوری ندارم) در کدام کشور امنیت ناموس وعدم تجاوز بیشتر است؟ در کدام کشور رشد علم بیشتر است؟ در کدام کشور انسانیت افراد، مدنظر بودن بیشتر است؟ در کدام کشور ..

در غرب وامریکا آنهایی که فرهنگ ومعنویت واخلاق را فرعی کردند واصالت را به اقتصاد دادند،مارکسیست ها یا اصالت را به غریزه جنسی دادند، فرودئیست ها یا اصالت را به لذت طلبی فردی ومنفعت دادند، لیبرالیستها یا اصالت را به قدرت دادند فاشیستها  وبه هر چیز دیگری اصالت دادند به جز انسانیت وآنهایی که ابتدا از علوم طبیعی وبعد از علوم انسانی دین زدایی کردند و آنهایی که حد مرز بین انسان وحیوان را با شعار اومانیزم برچیدند وهمه آنهایی که اعلام کردند و می کنند که خدا مرده است وقهر کرده و نهیلیسم(پوچ گرایی) را خلق کردند وبرای مرحوم خدا وشریعت خدا در عرصه علم وسیاست وحقوق واقتصاد از خانواده تا جامعه مجلس ختم گرفتند ودر این مجلس خندیدند ورقصیدند وندانستند که انسان را کشتند واین مجلس ختم انسان وارزسشها بود، نه خدا وببینند چه بر سر بشر آورده اند وآن را به موش آزمایشگاهی نظریه پردازان قرار داده اند وعده ای قلیل در داخل حرف های آنان را سق می زنند،کی می خواهند برسر عقل برگردند.

مضمون آیه 96 اعراف: اگر مردم ایمان بیاورند وتقوا پیشه کنند، درهای برکات آسمان وزمین را بازمی کنیم اما آنها تکذیب می کنند.

بهترین نعمت ما ظهور منجی، امام زمانمان(عج) است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد