مترجم آزاد

تحلیلی_اجتماعی

مترجم آزاد

تحلیلی_اجتماعی

خانم ها حتما بخوانند وآقایان و جواب سوال

آیا حجاب ونوع لباس به حکومت مربوط می شود ومی تواند برای آن قانون بگذارد؟

و چرا در مسایل خصوصی دخالت می کنند؟

آیا حجاب ونوع لباس به حکومت مربوط می شود ومی تواند برای آن قانون بگذارد؟

و چرا در مسایل خصوصی دخالت می کنند؟

با توجه به خود سوال، در غرب ودنیای اسلام حکومت حق دخالت در مسایلی را که در خانه افراد اتفاق می افتد ندارد وجزو حریم خصوصی است. اما در بیرون از خانه آنجا حریم خصوصی دیگر نیست.آیا خیابان، پارک، دانشگاه حریم خصوصی شماست؟ مثلا از فلان چهارراه تا  چهارراه بعدی ملک خصوصی پدرشماست؟!

حتی زمانی که مهمانی وارد خانه شما می شود شما با هر لباسی میزبانی نمی کنی.در اسلام هیچ مکانی حریم خصوصی به معنای اینکه من هر کاری بخواهم انجام بدهم نیست.هم بر مبنای غرب وعالم اسلام بیرون از خانه حریم حریم عمومی بشمار می رود وقبول دارند که باید قانون گذاشته شود بنابراین دخالت در حریم خصوصی نیست.البته حکومت این اجازه را ندارد که بپرسد زیر پیرهنت چه پوشیدی؟

در غرب مگر در عدم داشتن  حجاب قانون نگذاشته اند!.به این بهانه که تو وقتی با حجاب در جامعه ظاهر می شوی این برای بقیه پیام دارد ویک نوع جریان سازی است. درغرب حتی بعضی از خانم های غیر مسلمان حجاب دارند اگر از آنها بپرسی چرا؟ میگوید: به خاطر اینکه با این بیشتر احساس هویت می کنم ،بیشتر احساس خانم بودن  می کنم، بیشتر احساس انسانیت وامنیت می کنم.

خودتان می توانید ملاحظه کنید که غرب چه نظری نسبت به زن دارد.حجاب نداشته باش برهنه باش، مردها باکت وشلوار خانم ها با دامن ،در فیلمها وانیمیشن ها هم که معلوم است . روی اکثر کالاها تصویر زن های برهنه ونیمه عریان که حتی برخی به صورت کارتونی هم میباشد تا جذابیتش بیشتر باشد.به خانم های غربی می گویی چرا مسلمان شدی میگوید چون نمی خواهم در جامه به من به نماد شهوت جنسی نگاه کنند ،نمی خواهم به عنوان کالای جنسی و عامل خرید وفروش مرا نگاه کنند، که این امر حجاب به عنوان مد در غرب در حال شکل گیری است.

اسلام رشد بسیار بیشتری نسبت به بقیه ادیان دارد که خود ویل دورانت این مطلب را یادآور می شود.

در انگلیس بیشترین اقبال بین زنان تحصیل کرده است و روزنامه ای نظرسنجی کرده بود که چرا شما مسلمان میشوید وچه چیزی در اسلام دیده اید؟ گفته بودند بیشترین امتیاز برای ما دو چیز است 1- نفقه که اسلام می گوید زن را مجبور به کار اقتصادی نمیشود کرد، زن باید تامین اقتصادی بشود از طرف پدر وشوهرش با کمال احترام، و زن را نمیشود استثمار کرد وشوهر نمی تواند بگوید که خودت برو خوراک وپوشاکت را تامین کن واز این حکم مترقی تر جایی یافت نمی شود و 2- مساله حجاب چون هویت من انسانیت من حفظ می شود و وقتی نیمه برهنه وآرایش کرده بیرون می آیم می بینم که نگاهها  نگاههای جنسی ومشتری گونه است، نه انسانی. کرامت من در حجاب است من ابزار ارضای جنسی  در هر جای جامعه برای هرکس نیستم (نمونه بارز آن داستان یوسف پیامبر(ع) است که خداوند اجازه برطرف کردن نیازهای جنسی فقط باکسی که محرم تو نبوده وبعد پیمان ازدواج بسته ای را داده)  وغرب اینقدر می ترسد که در کشورهای مختلف قانون منع حجاب را می گذارد.اگر بر اساس سکولار به قضیه نگاه کنیم آنها  هم نوع و نحوه پوشیدن لباس را در بیرون از خانه مساله خصوصی نمی دانند لذا برایش قانون نوشته اند منتها قانون علیه حجاب.

 برخی آیاتی که در قرآن درباره حجاب آمده است 31نور و 59 احزاب  ومن دراوردی نیست مثلا شیخها گذاشته باشند ،چون نقش جنسی زن بیشتراز مرد هست ومتفاوت می باشد حساسیتش هم بیشتر است.نباید عرصه عمومی به مکان ومنطقه جنسی بدل شود.

همه این را می فهمند که اگر کسی آرایش کرده ونیمه برهنه بیرون بیاید نگاههای به او چه فرقی بانگاههایی که به خانم پوشیده است، هر کسی که نیم گرم شعور داشته باشد می فهمد.کسی از دوستان حرف درستی می زد که در غرب  فضا فضای تحریک جنسی است از رسانه ها گرفته تا روابط بین عموم و همچنین آزادی جنسی هم هست.

خود شما فرض کنید در کشوری همه پوشیده وحجاب کاملا رعیت می شود ودر کشور دیگری در محیط بیرون فضای تحریک جنسی و آزادی جنسی است در مقایسه این دو کشور(اشاره به کشوری ندارم) در کدام کشور امنیت ناموس وعدم تجاوز بیشتر است؟ در کدام کشور رشد علم بیشتر است؟ در کدام کشور انسانیت افراد مدنظر بودن بیشتر است؟ در کدام کشور ..

بعضی ها(اعم از زن ومرد) برخی فیلم ها وتصاویر محرک شهوت را نگاه می کنند که پیامدش یا اینکه به عمل زشت خود ارضایی دست می زند و یا به کسی متعرض می شود ویا اینکه تحمل می کند که موجب عصبانیت وبه هم ریختگی اعصاب می شود (چرا عاقل کند کاری..) همه این مطلب را قبول دارند.اگر جوانی خانم نیمه عریان یا آرایش کرده ای ببیند وآن جوان مشکلاتی برای خود یا دیگران به وجود بیاورند مقصر کیست؟!! جزایش در دنیا واخرت چه می باشد؟ می توانید آمار این را در غرب که نمونه بارزش می باشد بگیرید.

 در اسلام در محیط عمومی نباید مرد و زن بودن اشخاص خیلی روشن وبرجسته باشد، بلکه انسان بودن ما مهم است اگر زن و مرد حجاب داشته باشند ودر رفتار وپوشش عفیف باشند. دیگر صحبت کردن افراد جامعه بوی شهوت نمی دهد بلکه بوی اخلاقیت وکرامت در جامعه استشمام می گردد.ازدواج در اسلام بسیار آسان است اگر در ایران ازدواج مشکل بزرگی ست مربوط به اسلام نیست.

مضمون آیه 96 اعراف: اگر مردم ایمان بیاورند وتقوا پیشه کنند درهای برکات آسمان وزمین را بازمی کنیم اما آنها تکذیب می کنند

به آیه بالا اگر عمل کنیم امام زمان(عج) خواهند آمد.

برگرفته از صحبت های آقای رحیم پور ازغدی وکمی مطالب اضافی

Dakal.persianblog.ir


نظرات 1 + ارسال نظر
. . . یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ب.ظ

به اخر مطلب که رسیدم با خودم گفتم :میگم این مطلب و یک جایی شنیده بودم ها
متشکر مطلب مفید و لازمی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد